Over de training
Deze intensieve training vindt plaats zonder trainingsacteur!
De training is erg praktisch en direct toepasbaar.
Inhoud
- Wat is het verschil tussen weerstand, emotie en grensoverschrijdend gedrag?
- Hoe buig ik weerstand om met behoud van de klant relatie?
- Hoe begrens ik agressie/ grensoverschrijdend gedrag met behoud van de klant relatie?
- Hoe anticipeer ik zo snel mogelijk op agressie, weerstand en emotie? (zowel face tot face als aan de telefoon)
- Hoe zorg ik voor het behoud van mijn veiligheid en dat van de klant zelf?
- Welke invloed heb ik zelf op het reguleren van de spanning bij zowel de klant als bij mijzelf?
- Veel ruimte voor eigen inbreng van casuïstiek en vragen.
Voor wie is deze dag?
De training is geschikt voor (assistenten) bewindvoerders, mentoren en curatoren, schuldhulpverleners. Andere professionals in het sociaal domein kunnen zeker ook aansluiten.
Wat levert het op?
In 1 dag ben je weer bewust van weerstand, emoties en grensoverschrijdend gedrag en weet je hoe je hiermee om kunt gaan. Je kan de verschillende vormen herkennen en hier adequaat op reageren.
Hoe lang duurt de training?
1 dag.
Aantal deelnemers
Maximaal 8 deelnemers. De trainer werkt alleen in kleine groepen voor een beter resultaat.
Praktische informatie
Hier vind je een korte toelichting hoe de dag verloopt en wie de trainer is.
Locatie/ materialen
Dit betreft een incompany opleiding op locatie. Zo krijgt je team alle aandacht.
We werken tijdens de les met een (digitale) hand-out van de PowerPoint en andere materialen zoals schema’s en artikelen.
Lestijden
In overleg bepalen we de tijden.
Toen Eefje Kuil (eigenaar KUIL), om wat bij te verdienen tijdens haar studie, ingezet werd door grote train-bureau’s als trainer en trainacteur in trainingen over gespreksvoering merkte ze dat deze vaak gegeven werden aan grote groepen. Groepen van vaak 12 en geregeld zelfs meer personen.
Binnen deze trainingen observeerde ze dat het met regelmaat onmogelijk leek om werkelijk op maat te trainen. Niet iedereen kwam evenredig aan bod en vaak kregen de cursisten maar een paar minuten om écht te sparren rond gedrag. Dit frustreerde: het leek zo zonde van de tijdsinvestering. Dat moest effectiever kunnen bedacht Eef. En toen ze afstudeerde in 2006 richtte ze Kuil. op
Eefje is specialist in gesprekken voeren die te maken hebben met autisme, licht verstandelijke beperking en psychische stoornissen.
Het voordeel van Eefje Kuil is dat zij zowel gedragsdeskundige als ervaren trainacteur is en in trainingen beide rollen vervullen. De medewerker krijgt direct duidelijk inzicht in zijn of haar eigen handelen daar waar het de omgang met klant betreft.
Aanmelden voor de nieuwsbrief?
Wij hebben een maandelijkse nieuwsbrief voor bewindvoerders, mentoren, curatoren en inkomensbeheerders met de laatste nieuwtjes uit het sociale domein. Ontvang je deze nog niet? Schrijf je dan snel in en ontvang iedere maand ‘sociaal’ nieuws!